dimecres, 14 de gener del 2015

LA RECERCA DE JESÚS A NATZARET

Primer de tot, em de saber qui es la figura tan famosa de Jesús des de el punt objectiu.
Des de aquest punt hem de tenir en compte que el nom de Jesucrist, que utilitzen majoritàriament els creients cristians, no es un terme adequat ja que es combinen dos aspectes, que relativament són contraris: Jesús, està comprovat que va ser un personatge històric però el terme de Crist es fa referència a la fe com personatge de la Bíblia i de la religió.
Nosaltres ens centrarem com Jesús personatge històric. 
Va ser un mestre jueu, algú que te molt clar que s'ha de fer i ho demostra amb actes.

1. Jesús: el regne i el canvi
Abans de predicar i demandar les justícies sabem que va estar vivint una vida normal, on probablement es preguntava la mateixa pregunta que ens fem totes les persones:
Què fem en aquest món?
Les respostes que després de molts anys de pensar va dir són respostes que avui dia es tenen que tenir en compte el seu context i temps històric, encara que moltes són també de consell per avui dia.
Quan donava les seves respostes, parlava molt del "Regne".Aquest regne no era pas el cel on el rei fos Déu, si no d'un ambient on regni la justícia, igualtat, solidaritat i bondat en la terra, és a dir, en el dia a dia.
Per arribar aquest regne, Jesús té clar que s'han de canviar coses, començant per fer saber a les persones que tenen que primer canviar elles personalment relacionant-se positivament amb altres, la societat i relació a altres coses.

LES BENAURANCES, -Lc 6, 20-32 ( La Bíblia )

“Llavors alçà els ulls cap als seus deixebles i digué:
-Feliços els pobres: és vostre el Regne de Déu!
Feliços els qui ara passeu fam: Déu us saciarà!
Feliços els qui ara ploreu: vindrà dia que riureu!
Feliços vosaltres quan, per causa del Fill de l'home, la gent us odiarà, us rebutjarà, us insultarà i denigrarà el nom que porteu! Aquell dia, alegreu-vos i feu festa, perquè la vostra recompensa és gran en el cel. Igualment feien els seus pares amb els profetes.
Però ai de vosaltres, els rics: ja heu rebut el vostre consol!
Ai de vosaltres, els qui ara aneu tips: vindrà dia que passareu fam!
Ai de vosaltres, els qui ara rieu: vindrà dia que us doldreu i plorareu!
Ai quan tota la gent parlarà bé de vosaltres: igualment feien els seus pares amb els falsos profetes!
Però a vosaltres que escolteu, jo us dic: Estimeu els vostres enemics, feu bé als qui us odien, beneïu els qui us maleeixen, pregueu pels qui us calumnien. Si algú et pega en una galta, para-li també l'altra, i si et vol prendre el mantell, no li neguis el vestit. Dóna a tothom qui et demana, i no reclamis res al qui et pren allò que és teu. Tracteu els altres tal com voleu que ells us tractin. Si estimeu els qui us estimen, qui us ho ha d'agrair? També els pecadors estimen aquells qui els estimen!”

TANT DE BO

Una benaurança de l'actualitat és la cançó de Txarango, "Tant de bo"


dimarts, 6 de gener del 2015

Sant Ramon al Banc dels Aliments

En aquest dies passats de les festes de Nadal segur que heu sentit parlar sobre els Bancs dels aliments que ajuden a famílies necessitades en aquest temps difícils. 


Però, on sorgeix el concepte de Banc dels Aliments?


Al 1966 va sorgir a Arizona (EEUU) el primer Banc dels Aliments. Aquesta idea es va anant expandint fins que finalment al 1987 es crea el primer banc d'aliment de Espanya amb la central a Barcelona.

Actualment hi ha 55 bancs dels aliments a la Federació Espanyola de Bancs dels Aliments.

I què són exactament aquestes fundacions?

Els Bancs dels Aliments són entitats benèfiques sense interès econòmic, polític o religiós. Aquestes entitats s'ocupen principalment de donar els aliments bàsics a gent propera que pateix fam per complir un dels drets humans més fonamentals: tenir una alimentació suficient i saludable per tothom. 

També s'encarreguen de lluitar contra el malbaratament, és a dir, contra tirar aquells aliment a la brossa que encara es podrien aprofitar i contra la sobreproducció d'aliments.

Un dels principals motors per el qual funciona aquesta entitat es la caritat de les persones que donen aliments o donatius, que després de una segura distribució justa, van a parar directament a les persones que ho necessiten. Un altre factor molt important també es la increïble coordinació i gestió de la participació de més un centenar de voluntaris.

La part favorable del banc dels aliments és que ajuden a molta gent que no te diners suficients per poder comprar aliments i a causa d'això passen fam. Així doncs, la gent que té aliments o diners suficients per comprar de més, donen aliments a aquesta organització. Molta gent participa en la donació però també ajuden moltes altres empreses, com la de Correos que va recollir un 3500 quilos de aliments i els va portar al banc dels aliments. A banda de les donacions de aliments també pots ser voluntari a la fabrica ja que es necessiten a molta gent per poder empaquetar tants quilos de aliments que hi ha.

Com totes les coses positives, també hi ha de negatives, com que a vegades és difícil determinar fins a quin punt una persona necessita o no necessita aliments, pot ser que alguns aliments del Banc acabin en persones que poden precindir d'aquesta ajuda.
També, tot i que els treballadors que hi treballen són voluntaris, el Banc té unes despesses considerables com el cost de la llum dels establiments, el cost del transport i el manteniment de les instal·lacions.
I finalment, l'últim aspecte negatiu podria ser que, al ser els treballadors voluntaris, pot ser que en alguns moments la qualitat del treball no sigui la esperada.

L'EXPERIÈNCIA AL BANC DELS ALIMENTS
Nosaltres, la Escola Sant Ramon Nonat, vam anar a un dels magatzems de la fundació per ajudar a empaquetar i classificar el diferents aliments que hi havia. Al arribar, ens vam separar per grups on cada un s'ocupava d'un aliment diferent a empaquetar i uns altres grups col.laboraven a posar els aliments a la cinta per tal de que aquests arribessin als altres companys. Vam estar un matí sencer sense parar de treballar. Vam tenir que classificar arròs, llegums, pasta, oli, galetes, entre altres molts aliments. Va ser una experiència molt re confortable, ja que vam ajudar en una causa justa.