Montserrat es la muntanya més important i significativa de Catalunya. En aquesta muntanya hi ha un monestir i una abadia on està la Mare de Déu de Montserrat, més coneguda com la moreneta.
Aspecte espiritual
![]() |
| La Santa Cova |
Montserrat sempre ha estat vinculada amb l’espiritualitat. A part del monestir i la Santa Cova, també conté petites esglésies i ermites (Santa Cecília, Sant Benet, Sant Joan, Santa Magdalena, Sant Miquel i Sant Jeroni. On molta gent fa tot el camí només per poder visitar tots els llocs religiosos i per poder fer les seves pregaries.
Aspecte Cultural
Montserrat es un important centre cultural, perquè que al monestir, hi ha una biblioteca amb uns 300.000 volums, una escolania de nois cantors (i es creu que és la més antiga d'Europa) i un museu amb obres d'artistes com el Greco, Picasso o Dalí. Fins i tot es troben tresors de l'antic Egipte, entre els quals destaca una mòmia.
Turisme a Montserrat
Montserrat és un important centre turístic, ja que ve gent de tota Europa. Hi ha moltes visites guiades per Montserrat, hi ha 10 diferents, unes més centrades en la part religiosa i espiritual, altres que són més turístiques, i altres.
Accessos i transports per arribar a Montserrat
Es pot accedir per carretera des de Monistrol de Montserrat, Sant Salvador de Guardiola i el Bruc. També es pot pujar en telefèric i en un tren cremallera o també es pot accedir anant per senders de gran recorregut fins la muntanya.
Experiència a Montserrat
El passat 6 de Novembre, nosaltres, els alumnes de 4t d'ESO de l'escola Sant Ramon Nonant, vam anar a Montserrat d'excursió.
Aquesta a part de ser una sortida cultural, ja que vam aprendre molt sobre la muntanya tant turísticament com espiritualment, vam conèixer gent de les altres dos escoles que feien la mateixa activitat que nosaltres (Escola Sant Jaume i l'escola Santa Teresa).
L'activitat va començar quan al poble de Monistrol, el poble que esta a la faldilla de la muntanya, ens vam trobar totes l'escoles i vam formar els grups que ja havien estat establerts. Nosaltres vam ser el primer grup en pujar. Al principi cadascú anava amb la seva escola perquè ens donava vergonya, però quan només ens quedava un quart de camí ens vam començar a presentar-nos i relacionar-nos.
Quan tots els grups van estar reunits a la plaça del Monestir de Montserrat, vam anar a reunir-nos amb un dels monjos de Montserrat. Ell ens va explicar un petit resum sobre la muntanya i sobre el seu valor espiritual i ens va fer reflexionar sobre la vida i sobre el tipus de camins que escollim ens faràn obtindre o no els nostres objectius.
Després ens van donar l'opció de entrar a la Basílica de Montserrat poder escolar les veus blanques dels nens de la Escolania, una experiència única.
Al acabar el concert de la Escolania ens vam tornar a reunir a la plaça de la Basílica per menjar i tenir temps lliure, i així acabar el nostre dia.
Aquí un vídeo del dia a Montserrat!:

Ha sigut una experiència molt bona. Vaig conèixer a molta gent i també vaig estar en una muntanya que mai on mai hi havia estat. La excursió va ser molt divertida i recomano a tothom que hi vagi ha Montserrat perquè les vistes són espectaculars i val la pena anar a veure la moreneta o la escolania.
ResponEliminaJo ja hi havia ant a Montserrat amb la meva família però aquesta vegada va ser una experiència ben diferent, la qual em va agradar molt. M'ho vaig passar molt bé, encara que vaig passar bastant fred i m'agradaria tornar a repetir l'experiència amb els companys d'altres escoles.
ResponElimina