Des de aquest punt hem de tenir en compte que el nom de Jesucrist, que utilitzen majoritàriament els creients cristians, no es un terme adequat ja que es combinen dos aspectes, que relativament són contraris: Jesús, està comprovat que va ser un personatge històric però el terme de Crist es fa referència a la fe com personatge de la Bíblia i de la religió.
Nosaltres ens centrarem com Jesús personatge històric.
Va ser un mestre jueu, algú que te molt clar que s'ha de fer i ho demostra amb actes.
1. Jesús: el regne i el canvi
Abans de predicar i demandar les justícies sabem que va estar vivint una vida normal, on probablement es preguntava la mateixa pregunta que ens fem totes les persones:
Què fem en aquest món?
Les respostes que després de molts anys de pensar va dir són respostes que avui dia es tenen que tenir en compte el seu context i temps històric, encara que moltes són també de consell per avui dia.
Quan donava les seves respostes, parlava molt del "Regne".Aquest regne no era pas el cel on el rei fos Déu, si no d'un ambient on regni la justícia, igualtat, solidaritat i bondat en la terra, és a dir, en el dia a dia.
Per arribar aquest regne, Jesús té clar que s'han de canviar coses, començant per fer saber a les persones que tenen que primer canviar elles personalment relacionant-se positivament amb altres, la societat i relació a altres coses.
LES BENAURANCES, -Lc 6, 20-32 ( La Bíblia )
“Llavors
alçà els ulls cap als seus deixebles i digué:
-Feliços
els pobres: és vostre el Regne de Déu!
Feliços
els qui ara passeu fam: Déu us saciarà!
Feliços
els qui ara ploreu: vindrà dia que riureu!
Feliços
vosaltres quan, per causa del Fill de l'home, la gent us odiarà, us rebutjarà,
us insultarà i denigrarà el nom que porteu! Aquell dia, alegreu-vos i feu
festa, perquè la vostra recompensa és gran en el cel. Igualment feien els seus
pares amb els profetes.
Però ai de
vosaltres, els rics: ja heu rebut el vostre consol!
Ai de
vosaltres, els qui ara aneu tips: vindrà dia que passareu fam!
Ai de
vosaltres, els qui ara rieu: vindrà dia que us doldreu i plorareu!
Ai quan
tota la gent parlarà bé de vosaltres: igualment feien els seus pares amb els
falsos profetes!
Però a
vosaltres que escolteu, jo us dic: Estimeu els vostres enemics, feu bé als qui
us odien, beneïu els qui us maleeixen, pregueu pels qui us calumnien. Si algú
et pega en una galta, para-li també l'altra, i si et vol prendre el mantell, no
li neguis el vestit. Dóna a tothom qui et demana, i no reclamis res al qui et
pren allò que és teu. Tracteu els altres tal com voleu que ells us tractin. Si
estimeu els qui us estimen, qui us ho ha d'agrair? També els pecadors estimen
aquells qui els estimen!”
TANT DE BO
Una benaurança de l'actualitat és la cançó de Txarango, "Tant de bo"
La relació entre les paraules de Jesús i la cançó de Txarango és que els dos desitgen que el món fos un món millor i sempre amb bons moments.
ResponEliminaA opinió personal m’agrada més el canal que utilitza Txarango per fer arribar el missatge a més de ser un missatge molt positiu i més fàcil d'entendre.
Jo crec que hi ha una relació entre les paraules de Jesús i la cançó, perquè en les dues parla de com podem arribar a ser feliços. A mi la cançó m'agrada molt perquè és molt positiva.
ResponEliminaHi ha una relació entre la cançó de Txarango i el que va dir Jesús, ja que en els dos casos es desitja un món que pugui ser una mica millor i amb gent més feliç. La cançó en si està bastant bé encara que la melodia personalment no m'agrada
ResponElimina