En aquest dies passats de les festes de Nadal segur que heu sentit parlar sobre els Bancs dels aliments que ajuden a famílies necessitades en aquest temps difícils.
Però, on sorgeix el concepte de Banc dels Aliments?
Al 1966 va sorgir a Arizona (EEUU) el primer Banc dels Aliments. Aquesta idea es va anant expandint fins que finalment al 1987 es crea el primer banc d'aliment de Espanya amb la central a Barcelona.
Actualment hi ha 55 bancs dels aliments a la Federació Espanyola de Bancs dels Aliments.
I què són exactament aquestes fundacions?
Els Bancs dels Aliments són entitats benèfiques sense interès econòmic, polític o religiós. Aquestes entitats s'ocupen principalment de donar els aliments bàsics a gent propera que pateix fam per complir un dels drets humans més fonamentals: tenir una alimentació suficient i saludable per tothom.
També s'encarreguen de lluitar contra el malbaratament, és a dir, contra tirar aquells aliment a la brossa que encara es podrien aprofitar i contra la sobreproducció d'aliments.
Un dels principals motors per el qual funciona aquesta entitat es la caritat de les persones que donen aliments o donatius, que després de una segura distribució justa, van a parar directament a les persones que ho necessiten. Un altre factor molt important també es la increïble coordinació i gestió de la participació de més un centenar de voluntaris.
La part favorable del banc dels aliments és que ajuden a molta gent que no te diners suficients per poder comprar aliments i a causa d'això passen fam. Així doncs, la gent que té aliments o diners suficients per comprar de més, donen aliments a aquesta organització. Molta gent participa en la donació però també ajuden moltes altres empreses, com la de Correos que va recollir un 3500 quilos de aliments i els va portar al banc dels aliments. A banda de les donacions de aliments també pots ser voluntari a la fabrica ja que es necessiten a molta gent per poder empaquetar tants quilos de aliments que hi ha.
Com totes les coses positives, també hi ha de negatives, com que a vegades és
difícil determinar fins a quin punt una persona necessita o no necessita
aliments, pot ser que alguns aliments del Banc acabin en
persones que poden precindir d'aquesta ajuda.
També, tot i que els treballadors que hi treballen són voluntaris,
el Banc té unes despesses considerables com el cost de la llum dels
establiments, el cost del transport i el manteniment de les instal·lacions.
I finalment, l'últim aspecte negatiu podria ser que, al ser els treballadors
voluntaris, pot ser que en alguns moments la qualitat del treball no sigui la
esperada.
L'EXPERIÈNCIA AL BANC DELS ALIMENTS
Nosaltres, la Escola Sant Ramon Nonat, vam anar a un dels magatzems de la fundació per ajudar a empaquetar i classificar el diferents aliments que hi havia. Al arribar, ens vam separar per grups on cada un s'ocupava d'un aliment diferent a empaquetar i uns altres grups col.laboraven a posar els aliments a la cinta per tal de que aquests arribessin als altres companys. Vam estar un matí sencer sense parar de treballar. Vam tenir que classificar arròs, llegums, pasta, oli, galetes, entre altres molts aliments. Va ser una experiència molt re confortable, ja que vam ajudar en una causa justa.
Per més informació consulteu aquests links:

En la meva opinió, crec que el Banc dels Aliments fa una gran funcionalitat i és una gran ajuda per aquells que degut a la crisis o un altre factor necessiten aquest suport per tirar endavant.
ResponEliminaI respecte la sortida, em sembla una fantàstica idea anar ajudar en el magatzem ja que, deixant a un costat els valors que ens aporta fer aquesta obra social, ens fa col·laborar entre nosaltres i ser un veritable grup de companys. Em va agradar molt la experiència i m'agradaria tornar-la a repetir!
Jo crec que els Bancs d'Aliments poden arribar a ser molt útils per la gent que ho necessita, i està molt bé per part de la gent que està treballant de voluntària. Jo personalment no m'ho vaig passar molt bé, en alguns moments em vaig cansar una mica, però tot i així va ser una experiència diferent.
ResponEliminaJo crec que a sigut una experiència molt bona i que ajudar als demés es una molt bona acció. I sobretot va ser molt entretingut i m'ho vaig passar molt bé. M'encantaria tornar a repetir.
ResponElimina