UN CANVI PERSONAL I UN CANVI EN LES RELACIONS AMB ELS ALTRES
Reprenent el tema de Jesús, avui parlarem de dos tipus de canvis.
Per començar teniu que saber que no és possible arribar al ''regne'' sense un canvi personal.
Per poder fer aquest canvi s'ha de començar per una manera nova de mirar-nos a nosaltres mateixos. Com per exemple tenir una mirada més amable o una autoestima més elevada.
Em de ser conscients que canviar aquesta mirada significarà enfrontar la vida amb més optimisme.
El canvi a de deixar de banda les ganes de aparentar o de quedar bé.
Hi ha dos passatges de la bíblia on parla d'aquest canvi personal:
Jesús va entrar a Jericó i travessava la ciutat. Hi havia un home que es deia Zaqueu, cap de publicans. Era un home ric. Zaqueu buscava de veure qui era Jesús, però la gentada li ho impedia, perquè era petit d'estatura. Llavors s'avançà corrent i es va enfilar dalt d'un sicòmor per poder veure Jesús, que havia de passar per allí. Quan Jesús va arribar en aquell indret, alçà els ulls i li digué:
--Zaqueu, baixa de pressa, que avui m'haig d'hostatjar a casa teva.
Ell baixà de pressa i el va acollir amb alegria. Tots els qui ho van veure murmuraven contra Jesús i deien:
--Ha anat a allotjar-se a casa d'un pecador!
Però Zaqueu, dret davant el Senyor, li digué:
--Senyor, dono als pobres la meitat dels meus
béns, i als qui he exigit més diners del compte, els en restitueixo
quatre vegades més.
Jesús li digué:
--Avui ha entrat la salvació en aquesta casa; perquè també aquest home és fill d'Abraham.
10 El Fill de l'home ha vingut a buscar i salvar allò que s'havia perdut.
Lc 19, 1-10
--Mestre bo, què haig de fer per a posseir la vida eterna?
Jesús li digué:
--Per què em dius bo? De bo, només n'hi ha un, que és Déu.
20 Ja saps els manaments: No cometis adulteri, no matis, no robis, no acusis ningú falsament, honra el pare i la mare.
Ell va dir:
--Tot això ho he complert des de jove.
Jesús, en sentir-ho, li digué:
--Encara et manca una cosa: ven tot el que tens i
reparteix-ho entre els pobres, i tindràs un tresor al cel. Després vine i
segueix-me.
Quan va sentir això, aquell home es posà tot trist, perquè era molt ric.
Lc 18, 18-23
El segon canvi es el que es fa amb la relacions amb els altres, que precedeix al canvi personal. Tot aquell que es capaç de reconèixer els valors en un mateix, també hauria de ser fàcil de indentificar-les sobre els altres. Saber descobrir en l'altre allò que té de bo demana un parell d'aptituds, la primera és temps i la paciència. La segona aptitud bàsica és produeix quan de vegades amb les relacions amb els altres s'espatllen, pots triar dos opcions, deixar de creure en les relacions humanes o perdonar i demanar perdó. Aquí també hi ha dos passatges de la biblia:
»Per tant, quan facis almoina, no ho anunciïs a toc de trompeta, com fan els hipòcrites a les sinagogues i pels carrers, perquè tothom els alabi. Us asseguro que ja tenen la seva recompensa. En canvi, tu, quan facis almoina, mira que la mà esquerra no sàpiga què fa la dreta,
Mt 6, 2-3
»Ai de vosaltres, mestres de la Llei i fariseus hipòcrites, que sou com sepulcres emblanquinats: de fora semblen bonics, però per dintre són plens d'ossos i de tota mena d'impuresa! 28 Igualment vosaltres, de fora sembleu homes justos, però per dintre sou plens d'hipocresia i de maldat.
Mt 23, 27-28
Us deixem aquests videos sobre el canvi personal i el canvi en les relacions amb els altres:
»Per tant, quan facis almoina, no ho anunciïs a toc de trompeta, com fan els hipòcrites a les sinagogues i pels carrers, perquè tothom els alabi. Us asseguro que ja tenen la seva recompensa. En canvi, tu, quan facis almoina, mira que la mà esquerra no sàpiga què fa la dreta,
Mt 6, 2-3
»Ai de vosaltres, mestres de la Llei i fariseus hipòcrites, que sou com sepulcres emblanquinats: de fora semblen bonics, però per dintre són plens d'ossos i de tota mena d'impuresa! 28 Igualment vosaltres, de fora sembleu homes justos, però per dintre sou plens d'hipocresia i de maldat.
Mt 23, 27-28
Us deixem aquests videos sobre el canvi personal i el canvi en les relacions amb els altres:
Encara no haver estat a classe veig per el contingut de l'entrada que el canvi personal i en relació als altres és del més importants.
ResponEliminaPer mi, considero amb més dificultat el canvi personal que en relació als altres perquè em considero una persona agradable amb els altres, cooperativa i solidaria(encara que també tinc cert límit) i que sóc capaç de veure lo bó i lo dolent de les persones i quedar-me amb lo bo.
Tot i que sempre m'he mantingut al marge del que diu la religió, en aquest aspecte crec que el cristianisme, Jesús, expressa una visió correcte del que és el canvi personal i en relació als altres, crec que el que diu és molt positiu i molt aplicable a la societat actual.
ResponEliminaJo crec que el canvi personal és molt important, però també ho és el canvi en les relacions amb els altres.Hem d'ajudar a les persones i ser amables amb elles. Hem de poder distingir entre el be i el mal.Jo penso que el més complicat de tot és fer el canvi personal, després el canvi amb els altres és només a ajudar-los a canviar.
ResponElimina